Min krydder snaps
Et site om livets snaps
Show MenuHide Menu

Interview med en AdWords konsulent

april 5, 2012

Hvad laver en Google AdWords konsulent?
Ikke overraskende, så består en stor del af konsulentens arbejde i at oprette og optimere AdWords annoncørens kampagner, annoncetekster og søgeord.
Typisk så er annoncøren startet ud på egen hånd og har oprettet en række AdWords annoncer, der måske nok har givet salg og konverteringer, men som ofte også er for dyre til, at det har været en god forretning for annoncøren.

Det er nemt at oprette en ny Google AdWords konto, men det er straks sværere at få kampagneindstillingerne sat rigtigt op og få valgt de søgeord, som kan give annoncøren et samlet overskud. Da man betaler Google et beløb for hvert eneste klik via en AdWords annonce, så er det vigtigt at trafikken er af høj kvalitet. Med andre ord så skal en høj andel af dem der klikker også købe noget. Ellers så vil de samlede udgifter ofte bliver højere end det ekstra dækningsbidrag, som annoncerne hiver ind.

Hvordan kan konsulenten gøre en forskel?
Hvis gør-det-selv annoncøren på et tidspunkt når frem til en erkendelse af, at resultatet af egne forsøg med Google AdWords ikke giver overskud, så kan det ofte være en fornuftig idé at hyre en freelance konsulent, som er specialist i Google AdWords. Konsulenten kender muligheder og faldgruber ved AdWords systemet og kan eksempelvis hjælpe dig med at forbedre dine annoncers kvalitetsresultat, som har stor indflydelse på, hvor meget du betaler for dine annoncer og hvor højt oppe i Googles søgeresultater, at de bliver vist.
Jo synligere en placering dine annoncer har, desto flere klik og kunder får det. Så simpelt er det.

Hvad koster AdWords specialister?

Prisen for en AdWords konsulent svinger meget. Normalt starter priserne ved 200-300 kroner i timen, hvis du vælger en studerende, som har en smule erfaring med Google AdWords. Vedkommende kan sandsynligvis gøre det bedre end dig, men ofte vil du være bedre stillet ved at vælge en person, som har AdWords optimering som sit levebrød og arbejder med det på fuld tid.
Det kræver både indgående kendskab til principperne bag Google AdWords og mange års arbejde med andre kunders konti at få presset det maksimale afkast ud af dine online annoncekroner. En erfaren AdWords konsulent koster normalt mellem 800 og 1.250 kroner eksklusiv moms i timen. Det er ofte, men ikke altid, en sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Hvordan vælger man den bedste AdWords konsulent?
Forhør dig i dit netværk, om de kender en god konsulent, som også kan hjælpe dig med at oprette og/eller optimere dine AdWords. De fleste som arbejder med online markedsføring er gode til at sælge sig selv på nettet, og af og til så kommer de til at love lidt mere, end de kan holde, når det kommer til stykket. Så hvis du kan få anbefalet en AdWords konsulent fra en person, som du stoler på, så er det bedst.

Kilde: www.konsulentoverblik.dk/adwords-konsulent

2 Kommentarer
april 12, 2012 at 10:41 am

Jeg har sellv haft stor fornøjelse med at benytte adwords konsulenter til at hjælpe mig med at optimere mine annoncer. Jeg har også selv startet ud og så benytter jeg konsulenterne til at hjælpe mig med at fintune annoncerne.

maj 1, 2012 at 1:18 am

Meget interessant gennemgang – og en hel del af det kan jo egentlig gøres gældende for SEO konsulenter også.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *